Healing Crisis- Krisis Penyembuhan

Pembaca setia blog Kadek, terima kasih sudi singgah. Ini bukan task entri ya. Ini Kadek terpanggil untuk share, apakah healing crisis atau krisis penyembuhan dan bagaimana mengatasinya.





Tahu tak., Kadek memang dah lama dalam Shaklee. Tapi belum semua produk Shaklee Kadek try. Biasanya, selepas try then only Kadek share. Sebab, Kadek ni telus. Kalau bercerita tu, ianya dari hati. Tak reti nak reka ayat bagi sedap dengar, then share to others. It is not me.


Sebab kenapa entri ni muncul. Kadek baru try CINCH VANILA. Dan baru baru ni 'selepas try', Kadek rasa kepala berdenyut. Kenapa eh. ada lah dua tiga hari kepala berdenyut. Kadek refer upline Kadek in Shaklee. Dia kata boleh jadi healing crisis. Dan panggil Kadek untuk baca entri ni.


Tahu tak. Kadek pernah stop lama pengambilan ALFALFA. Jugak disebabkan pening. Kadek stop tanpa tahu KRISIS PENYEMBUHAN ITU PETANDA BAIK UNTUK TUBUH


Betul lah. Study punya study It's no coincidence that four of the six letters of health, are "HEAL" Tidak secara kebetulan bahawa empat daripada enam huruf dalam kesihatan adalah sembuh

Ini is true.





Healing crisis ini biasanya dirasai oleh mereka yang mengambil makanan tambahan atau supplemen yang natural seperti Shaklee. Ini berlaku bila badan dah terbiasa dengan radikal bebas disebabkan oleh pengambilan makanan seperti fast food, penggunaan kosmetik yang mempunyai bahan kimia dan beberapa sebab yang kadek plotkan dibawah.


> Makan ikut dan orang Kedah kata. Tak ambil makanan yang betul seperti dalam piramid makanan. Makanan berminyak. Fast food seperti KFC, McD, Pizza dsb. Bila makan dengan makanan nutrisi yang betul, healing crisis akan berlaku. Pening dsb.

> Tak pernah exercise. Perasan tak bila lama tak senaman, sekali buat regangan, atau simple simple exercise, esoknya tu akan sakit abis badan. See, healing crisis sedang berlaku.

> Pengambilan ubat ubatan. Seperti ubat tahan sakit. Ubat jantung macam Kadek ni. Tahu tak, bila mula ambil supplemen, beginning badan akan rasa terjejas. Antaranya, pening, period dalam tempoh yang lama.


Badan yang banyak radikal bebas mula membebaskan toksin dan membina semula sel tubuh disebabkan pengambilan  makanan tambahan tadi, masa ni reaksi healing crisis berlaku. Jangan risau. Semakin banyak toksin dalam sistem tubuh, lebih banyak lagi detoksifikasi atau krisis penyembuhan yang akan berlaku. 

Ini bermaksud supplemen tersebut berkesan. Tubuh memberi tindak balas positif kepada pengambilan supplemen tersebut.


Jom tengok apakah healing crisis yang mungkin berlaku. 





Ambil perhatian sini ya. Bila berlaku krisis penyembuhan ni, berikut langkah untuk mengurangkan healing crisis yang berlaku.


1. Banyakkan minum air kosong, elak kafein.

> Setiap 25kg berat badan perlukan 1-liter air. Kalau berat 67kg, mean kamu harus minum 2liter dan keatas. Jangan kurang.


2. Amalkan gaya hidup sihat. Senaman ringkas yang boleh buat kamu happy. 

> Tahu tak. Sekejap je healing crisis ni. Ada orang 2-3 hari. Ada orang seminggu. Kalau lebih mean toksik banyak dalam badan. Mungkin amik masa lebih sikit. Tapi jangan stop pengambilan supplemen. Badan kamu sedang bekerja.


Banyak step senaman ringkas di Google. Tapi Kadek tertarik dengan image ni. How cute is this. Haha

3. Amal pemakanan yang sihat. 

> Kadek very sure, tak ramai yang gemar makan ikut pola atau piramid makanan dengan betul. Leceh. Tapi perlu. Benda ni simple. Disini perlunya makanan tambahan, untuk lengkapkan keperluan nutrisi harian.


Ingat Kadek selalu kata, tak sakit takpe. Your luck. Atau badan ok ajer tak makan supplemen pun. But becareful. Ingat, sihat juga teguran dari Allah. Jangan terlalu angkuh memandang sebelah mata pada usaha mereka yang ambil makanan tambahan, atau penjual supplemen. Mereka tahu apa yang mereka perlu. Jangan angkuh.





Kalau rasa untuk sihat tu mahal, membazir, then try illness. Try. Kadek bet you. Tahu tak. Insurance tak cover masalah jantung Kadek sebab existing illness. Kos pembedahan jantung di hospital swasta sekitar 70k belum termasuk rawatan susulan atau sebarang kemungkinan. Insurance not cover. Kadek try masuk insurance dengan anak Kadek dan try untuk parent waiver, let say anything happen to me, tak lepas. Nampak tak kamu kamu yang masih sihat?


Baca sini tentang kos rawatan hospital dan swasta: Klik


Jadi, watch out. Kata kata kamu mungkin hurt other people yang sedang berjuang untuk orang lain.


Saranan

Saranan pada mereka yang baru nak berjinak ambil supplemen, Tahniah. Kamu buat keputusan yang betul. Prevent better than cure. Kadek sebagai Shaklee Independent Distributor mencadangkan. Amik dengan dos yang kecik dulu. Contoh Alfalfa, dos 10biji per day. Mulakan dengan 3 dulu. Risau kang badan healing dengan terkejutnya.


Kadek fully recommend, contact pengedar yang kamu dealing with untuk dapatkan supplemen berkenaan jika mengalami healing crisis. 

Kadek pengedar sah shaklee. Suka blog Kadek, suka nak register Shaklee dengan team Kadek. Contact sini:


CONTACT : Click to CALL (019-5914240)

Click to WHATSAPP

FACEBOOK : Adek Mahani

EMAIL : adekmahani84@gmail.com


#NextLevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#SetRahmahShaklee2023

#ShakleeKulimBaling



Comments