Mengapa saya memilih Vitamin Shaklee

 Hai all, assalamualaikum. Jumpa lagi kita. Terima kasih sudi singgah blog adeqmahani.blogspot.com. Blog yang tak seberapa. Platform Kadek berkongsi kisah yang maybe ada di antara kamu yang memerlukan.

Kali ni Kadek nak share bagaimana Kadek kenal Shaklee dan kenapa Kadek decide untuk terus memilih Vitamin Shaklee sebagai inisiatif untuk kekal sihat. Ertikata lain kita panggil vitamin atau supplement atau bahasa melayunya, makanan tambahan.


Macam ni.

Pada 2013- April,18. Kadek selamat menjalani pembedahan jantung untuk Mitral Valve replacement (MVR). Injap jantung Kadek rosak. Untuk pengetahuan pembaca semua, manusia ada empat injap, kedudukan dibawah jantung. Kamu tahu kan fungsi jantung. Medium pertama dalam kehidupan. Udara yang sedang kita hela ini berfungsi dari ihsan jantung yang tak pernah berhenti berdegup dengan izin Allah.


Injap Kadek rosak 3 dari 4. Dua injap can be repair. Satu injap kena tukar. Iaitu Mitral Valve.

18-April-2013. Sebelum masuk operation theater

Ada dua option injap yang doktor explain masa ni. Mechanical valve atau injap tisu. Iaitu Bioprosthetic valve. Masing masing ada pro & con sendiri.

Mechanical valve- Jangkahayat lebih lama, tapi kena makan waferin (ubat cair darah) seumur hidup. Dan ubat ini ada risiko untuk mengandung.

Prosthetic valve - Jangka hayat yang lebih pendek. sekitar 8~12y. Depend on nasib. Ada yang rezeki lebih lama iaitu 15y. Injap tisu binatang yang manufactured.


 Kadek memilih prosthetic valve (injap tisu) masa tu sebab Kadek nak ada anak. Nak ada family. Tapi injap jenis ni ada jangkahayat. Which is 8-12y.

Kadek menulis blog ni Oct-2023. sudah lebih 10y prosthetic valve dalam badan Kadek. Sedang tunggu tarikh untuk pembedahan kedua. Orang cakap, Kadek kuat. Insha'Allah akan terus kuat. Kamu, apa pun yang jadi dalam hidup ni, bukan saja saja. Allah uji kamu sebab kamu mampu. Positifnya, Kadek 'terpilih' sebenarnya😇

Ini ialah titik tolak perjalanan Kadek mengenali Shaklee. Selepas pembedahan, Kadek resume back to work. Selepas beberapa bulan cuti. Dapat heavy duty lease sebab masa ni Kadek dah tak boleh angkat berat, atau kerja teruk. Jadi Kadek transferred to other department.

Kamu, just to share this. Kadek lalui major operation. Doktor belah dada (panjang sejengkal) lebih kurang. Anggota dalamam kita, nipisnya macam dalam bibir. Tak boleh sapu sampah, drive manual, hatta tunduk sekali pun. Nak baring pun orang kena ampu.

Selepas operation, badan Kadek lemah. Kata orang tua, sebab badan dah kena pisau. Jadi tak larat ja. lemah. Masa ni one of my friend introduce Shaklee. Masa ni masih bekerja kat company lama. Kadek pun beli.

Kadek hanya consume basic wellness set.

  • Multivitamin Vita Lea. Sekarang kita kenal sebagai Vita-Lize
  • B-Complex
  • ESP

Selepas konsisten consume Shaklee, Alhamdulillah. Terasa semangat lain. Energy rasa improve. Selepas tu baru Kadek join ahli untuk dapatkan penjimatan dengan harga ahli. Less 20% untuk semua item.


Kadek masa tu support my friend yang buat Shaklee. Belum tergerak hati pun untuk buat bisnes Shaklee.


Selepas sendiri rasa okay, kadek share. Mouth to mouth, FB, dan orang mulai kenal Kadek disebabkan Shaklee. Masa ni belum ada TikTok., whatsup status pun belum ada.


Ini coretan Kadek kat FB pada 20-November-2017
Jemput follow FB Kadek ya kamu. Ini link: https://www.facebook.com/adekmahani

Saya mula consume Shaklee pada penghujung 2013. Saya post operation MVR. (mitral valve replacement)
Selepas operation, saya jadi kurang sihat. Semua aktiviti limited. 
Saya lemau. Selalu sakit belakang. Sakit badan. Pucat. 
Tahu tak kenapa orang lepas operation, tak boleh angkat berat. Hatta tunduk sekalipun. Hatta sapu sampah sekalipun. 
Sebab dalaman kita sangat lembut. Macam bibir. Ambil masa berbulan bulan nak recover. Saya ada heavy duty least dan transfer other department lepas tu sebab tak
Boleh angkat berat lagi. 
Masa ni lah saya kenal shaklee. Basic wellness. Saya rasa perlu buat sesuatu. Sebab badan sendiri rasa tak best. 
Mula mula saya kenal BComp, VitC, Vita-Lea, ESP. 
Alhamdulillah;
Selepas consume supplement ni, ada perubahan. 
Dan saya selepas tu sign up shaklee member & kongsikan kebaikan shaklee bersama. 
Mungkin ada friendlist saya atau relative ada masalah yang sama dalam ni. Do not hesitate to ask. InshaAllah saya kongsikan pengalaman. 
It's not an easy journey, but put faith to Allah. then everything will be okay. inshaAllah.
.


Macam tu lah sedikit sebanyak perjalanan Kadek mengenali Shaklee. Dan kenapa Kadek memilih Shaklee untuk improve kesihatan hari demi hari. Makin hari, umur makin bertambah. Inisiatif Kadek, cari awareness sendiri. Cakna dengan apa yang kita makan. Sebab badan kamu sekarang adalah apa yang kamu makan. Kadek tau, ada antara kamu anti supplements. Senang cakap, anti Shaklee. Alaa aku tak makan vitamin pun ok je. Takpe, cara pemahaman individu mungkin tak sama. Tapi ingat tau, kalau pernah benci, jangan benci sangat. Takut nanti susah 😉


Ok sampai sini dulu entri kali ni. Kadek suka nak share Shaklee October-2023 promo. Berkenan nak dapatkan apa apa produk Shaklee dengan harga ahli, pls do not hesitate untuk hubungi Kadek. Thank you kamu.

Klik sini untuk daftar ahli sendiri

Perlu bantuan, klik sini. contact Kadek help.


Oct promo- vivix 3- less another 10%

Promo set vivix. Tanya dulu, Kadek consult ikut keperluan

Ini resv + omega. Polifenol dalam resv adalah 30x vivix

Jika berkemampuan, Kadek suggest this.

Highly recommended Vivix + Omega  this untuk masalah kolestrol timggi.

Vivix makan pagi, resV makan malam.

Resv buy 7 st 6. Ajaklah kawan kawan share.

Vivix buy 7 st 6. Ajaklah kawan kawan share. Ping Kadek ya. Kita mulakan ukhwah.


Tiada yang mustahil pada hati yang berkeinginan. Till then😉


#NextLevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#SetRahmahShaklee2023

#ShakleeMalaysia

#TTYTheTreasureInYou

Comments