Set Mengandung Shaklee - Prenatal Mama Wellness

Keperluan Wanita mengandung ada Kadek share dalam entri yang lepas. Entri kali ni Kadek nak enhance information further tentang SET MENGANDUNG SHAKLEE.


Basically, set mengandung Shaklee terdiri dari beberapa item, iaitu:

  1. ESP- Sumber protein lengkap untuk pertumbuhan bayi dan kulit yang sihat.
  2. B-Complex - Folic asid. Bantu pembentukan saraf tunjang bayi.
  3. VitaLize Iron Formula - Multivitamin untuk masalah anemia dan kurang sel darah merah.
  4. SR-VitC- Untuk kuatkan sistem imun tubuh ibu dan janin, Kurang terkena demam. Ia bantu penyerapan zat besi dengan lebih baik.
  5. Ostenutrix - Kalsium. Bantu pertumbuhan tulang dan gigi yang sihat.
  6. Omega-Guard- Sumber EPA& DHA. Bantu perkembangan otak bayi


Sebelum tu. Macam biasalah mukadimah memulakan blog. Salam sejahtera semua pengunjung blog Kadek. Terima kasih sudi singgah. Sebagai penjual online, adalah satu kebanggaan bila ada yang menghubungi Kadek melalui media blog. Terima kasih. Sudi baca pun dah besar hati kami.


Item dalam set mengandung Shaklee yang tertera di atas. Share dari pengalaman mengandungkan Dahlia. Alhamdulillah energy yang luar biasa. Effect yang luar biasa compare to mengandung sulung yang hanya sempat 11~12 minggu. Dahlia pengganti sulung. Takpe, tu kisah lepas. Kisah sekarang is, bagaimana Kadek sejak mengandungkan Dahlia, sampai lah sekarang dia dah 7y+. Alhamdulillah dipermudahkan.

Mama, kita share makanan yer πŸ˜‰


Jom Kadek plot sini manfaat dari prenatal set Shaklee. Info dibawah sekadar perkongsian supaya Wanita mengandung cakna dengan keperluan nutrisi di sepanjang kehamilan.


Ringkasan fungsi setiap item dalam set prenatal shaklee



1. ESP. Sumber protein untuk tumbesaran dan perkembangan bayi, serta kulit yang sihat untuk ibu dan juga bayi. Pengalaman sendiri, asbab pengambilan supplement Shaklee, demam selsema susah singgah. HB sentiasa cantik sebab VitC bantu penyerapan zat besi dengan lebih baik. Topup dengan Protein soya untuk kulit ibu dan bayi yang cantik dan sihat.


2. B-Complex - Folic asid. Bantu pembentukan saraf tunjang bayi. B-Complex mengurangkan risiko kecacatan pada otak dan tulang belakang bayi. Pengalaman sendiri, kencing akan jadi sangat kuning bila kurang minum air secukupnya. Jangan risau, itu bermaksud buah pinggang kamu berfungsi dengan baik. Cubalah. B-Complex jugak dikenali sebagai happy pills. Reduce stress. Mengandunglah dengan gembira πŸ˜‰

Nota tambahan. Apa itu Anemia? Anemia merujuk kepada keadaan yang menyebabkan tubuh anda mengalami kekurangan hemoglobin (sel darah merah sihat untuk membawa oksigen ke seluruh tisu badan). Sekiranya anda mempunyai keadaan ini, badan tidak mendapat oksigen yang cukup untuk berfungsi dengan baik.


3. VitaLize Iron Formula - Multivitamin untuk masalah anemia dan kurang sel darah merah. Ini Kadek highly recommended untuk ibu hamil yang ada masalah HB low. Cuba lah. Bukan rekemen sebab jual. Tapi dari pengalaman sendiri. HB Kadek bacaan 12 ke atas. Masa ni, to be honest, Kadek tak makan tablet klinik. All Shaklee sahaja.



4. SR-VitC- Sustained Release Vit-C. Untuk kuatkan sistem imun tubuh ibu dan bayi, Kurang terkena demam. Ia bantu penyerapan zat besi dengan lebih baik. Not sure kamu aware or not. SR-VitC Shaklee sama khasiat macam kamu makan 7.5bj buah oren termasuk kulit. Dasyat kan. Kalau nak beli bah, jenuh beli  kita. And for sure kamu tak mampu makan oren sekali dengan kulit. Kan? Nampak simple, tapi khasiat dia wow. Sifat dia yang sustained release bermaksud pelepasan secara berperingkat. Vita-C 500mg. Sustained release 100mg every hour. Maksudnya badan berterusan ada VitC selama 5jam!



5. Ostenutrix - Kalsium. Bantu pertumbuhan tulang dan gigi yang sihat. Masa mengandung, pengalaman sendiri lah. Kena ready dengan simpul biawak yang tak tahu bila akan terjadi. Kadek dulu dalam jaga kalsium pun, kena. Apatahlagi kalau tak jaga. Sakit wooo.. πŸ˜†Tapi pengalaman kena simpul biawak tu manis lah saat mengandung sulung. Haha


6. Omega-Guard- Sumber EPA & DHA- membantu perkembangan otak bayi. Bijak tau anak. Pengalaman sendiri, masa mengandungkan Dahlia dulu, berat badan Kadek cuma naik berat anak. 3kg in total dari awal sampai hujung kehamilan. Risau jugak awalnya. Sebab kawan kawan yang mengandung biasanya Kadek dengar ada yang berat naik sampai 20kg! Tapi bila jumpa doktor, doktor cakap takpe, as long berat anak grow, then should be okayπŸ˜€ Habuan masing masing lah ya. Ini rezeki Kadek.




Baru baru ni, Shaklee ada launch Set Prenatal Mama Wellness. Boleh jadi reference mama mama sekalian untuk plan. Bukan semua orang direzekikan dengan merasai 'rezeki mengandung'. Bila sudah ditakdirkan untuk laluinya, hargailah. Beri peluang pada diri dan anak rasai semua keperluan nutrisi ni. Nampak simple, tapi impactnya besar πŸ˜ƒ

Set ni bukan sahaja untuk pregnant tau. Belum pregnant atau abang ayah, kakak adik pun boleh guna set ni.


Dalam Set Prenatal Mama Wellness, ada  item untuk kesihatan luaran iaitu Embun by Tanamera. Embun by Tanamera adalah jenama yang menghasilkan produk untuk kegunaan luaran eksklusif untuk Shaklee. Takde dijual di luar. 

Jom tengok, apakah ia.

1. Smooth Tummy Oil
2. Relaxing Magnesium Gel

Ini untuk kegunaan luaran ya. Jom baca sikit lagi. Apakah manfaat setiap satu.






Prenatal set Shaklee



Jadi mama mama, terasa berkenan nak cuba Set Prenatal Mama Wellness, enjoi pregnancy journey dengan Shaklee, jangan segan segan contact Kadek. FREE consultation.



#NextLevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#SetRahmahShaklee2023

#ShakleeMalaysia

#TTYTheTreasureInYou

Comments